preloader

Szablony wiadomości

Udostępniamy wiele gotowych szablonów, które domyślnie będą wysyłane podczas wystąpienia zdarzenia takiejgo jak : potwierdzenie rezerwacji, anulacja, przyjęcie płatności etc.
Domyślny szablon wiadomości można dowolnie modyfikować - zastępując go własną treścią.
Wczytaną wiadomość domyślnego szablonu, można dowolnie zmienić z wykorzystaniem "zmiennych"
(opisane jako anglojęzyczne frazy zaczynające i kończące się znakiem %).
Lista dostępnych zmiennych znajduje się po prawej stronie.

Przykład : 
Jeżeli chcemy zmienić wiadomość wysyłaną do Gości podczas anulacji rezerwacji należy :
  1. Rozpocząć dodawanie nowego szablonu
  2. Wybrać typ "E-mail z anulacją rezerwacji"
  3. Dokonać zmian w treści
  4. Zapisać zmiany


 

 

Dla przypomnienia...

  • w zakładce Konfiguracja > Komunikacja > Autoletter, można zaplanować wysyłkę wiadomości w określonych warunkach / sytuacjach
  • w zakładce Konfiguracja > Komunikacja > Szablony wiadomości, można ustawić własne komunikaty jak : potwierdzenie rezerwacji, płatność przedpłaty, anulacja etc.

Co się zmieniło ?

  • Konfiguracja > Komunikacja > Szablony wiadomości , można ustawić własny szablon "Nowej wiadomości" (wiadomość wysyłana bezpośrenio po dokonaniu rezerwacji)
  • Z  Konfiguracja > Komunikacja  usunęliśmy Szablony e-mail (zastąpiły je teraz Szablony wiadomości)
  • Tagi zostały ujednolicone i można z nich korzystać w Autoletter'ach, Szablonach wiadomości a także podczas wysyłania wiadomości do Gości (zakładka KOMUNIKACJA na podlądzie rezerwacji).
  • Dodaliśmy tagi z sekcjami
    %reservationBox% - dane rezerwacji (dane gościa, cennik, termin pobytu)
    %financialBox% - informacje rozliczeniowe (kwota rezerwacji, opłacona kwota, pozostało do zapłaty)
    %actionBox% - przyciski funkcyjne (podgląd rezerwacji, płatność, drukuj)
    %paymentInfoBox% - prośba o płatność z przyciskiem 
    %autocancelBox% - informacja o automatycznej anulacji 
    %roomsBox% - lista pokoi w rezerwacji
    %contactBox% - dane kontatkowe
     
  • Dodaliśmy tagi z przyciskami 
    %reservationBtn% - podgląd rezerwacji
    %printBtn% - wydruk rezerwacji
    %paymentBtn% - płatność za rezerwację
    %reviewBtn% - wystawienie recenzji 
    %rateBtn% - szczegóły oferty cenowej / pakietu
    %modificationBtn% - modyfikacja rezerwacji (w opracowaniu)
     
  • Zrezygnowaliśmy w tagów opisujących listę pokoi w rezerwacji jak : {{start:reservationRoom}}  %reservationRoomTitle% %reservationRoomAddress%.
    Tagi te nie będą już przetwarzane więc, jeżeli były użyte w wiadomościach - należy je usunąć i zastąpić sekcją %roomsBox%.
  • Informacje dodatkowe dołączane do wiadomości jako tag %additionalInfo% zostały przeniesione do Własnych tagów.
    Takich Własnych tagów można stworzyć wiele i posługiwać się nimi w Autoletter'ach i Szablonach wiadomości.
  • Dodaliśmy na liście Autoletter'ów dodatkowy przycisk "Historia", aby mieć wgląd do których rezerwacji zadziałał Autoletter.

Częste zadawane pytania...

Chcę zmienić dodatkowe informacje dołączane do wiadomości e-mail. Gdzie znajdę Własne tagi ?
W Konfiguracja > Komunikacja > Autoletter w pasku z wyszukiwarką po prawej stronie znajduje się przycisk OPCJE.

Jak wykorzystać tagi w szablonach ?
Udostępniamy pełną listę tagów podczas dodawania / edycji Autolettera i Szablonów wiadomości.
Wystarczy ustawić kursor w oknie edytora i kliknąć wybrany tag.



Jak zmienić domyślną wiadomość wysyłaną do Gościa po wykonaniu płatności ?
Konfiguracja > Komunikacja > Szablony wiadomości należy dodać nową pozycję.
Z pola "Typ" należy wybrać "Podziękowanie za płatność", aby załadować domyślny szablon.
Pozostaje wprowadzić i zapisać zmiany w szablonie.




Jak zaktualizować Autolettery, które mam obecnie ustawione ?
Na etapie edycji / zmiany wybranego Autolettera można skorzystać z gotowego szablonu.
Na przykład, aby zaktualizować treści "Podziękowania za pobyt" z dostępnych szablonów wybieramy "PL :: Podziękowanie za pobyt".
Treść wczytanego szablonu można dowolnie zmodyfikować a następnie zapisać zmiany.



 
onfo

Czy wiesz że :

Szablony wiadomości wysyłają się w momencie zaistnienia zdarzenia na rezerwacji. Oznacza to, że są ściśle przypisane do określonych statutów i eventów. Aby działały poprawnie należy wybrać zakładkę Konfiguracja> Komunikacja> Szablony wiadomości> Dodaj> Typ. Do wgranego typu dodać ewentualnie swoje treści i zapisać.