preloader

Szablony wiadomości

Udostępniamy wiele gotowych szablonów, które domyślnie będą wysyłane podczas wystąpienia zdarzenia takiego jak : potwierdzenie rezerwacji, anulacja, przyjęcie płatności etc.
Domyślny szablon wiadomości można dowolnie modyfikować - zastępując go własną treścią.
Przygotowaliśmy krótki film intruktażowy jak definiować własne szablony.



Wczytaną wiadomość domyślnego szablonu, można dowolnie zmienić z wykorzystaniem "zmiennych" (opisane jako anglojęzyczne frazy zaczynające i kończące się znakiem %).
Lista dostępnych zmiennych znajduje się po prawej stronie.

Przykład : 
Jeżeli chcemy zmienić wiadomość wysyłaną do Gości podczas anulacji rezerwacji należy :
  1. Rozpocząć dodawanie nowego szablonu
  2. Wybrać typ "E-mail z anulacją rezerwacji"
  3. Dokonać zmian w treści
  4. Zapisać zmiany


 

 

Dostępne tagi w szablonach

  • Rezerwacja
    %reservationNumber% - numer rezerwacji
    %arrivalDate% - data przyjazdu
    %departureDate% - data wyjazdu
    %arrivalDay% - dzień rozpoczęcia pobytu
    %departureDay% - dzień zakończenia pobytu
    %reservationAdddate% - data dodania rezerwacji
     %reservationAutocanceldate% - data automatycznej anulacji
    %reservationRate% - nazwa cennika 
    %reservationBoard% - rodzaj wyżywienia
    %reservationMessage% - uwagi gościa
    %reservationStatus% - status rezerwacji
     
  • Rozliczenie
    %amount% - wartość rezerwacji
    %beforeDiscount% - kwota przed rabatem
    %deposit% - oczekiwana kwota przedpłaty
    %paid% - opłacona kwota rezerwacji
    %unpaid% - pozostała kwota do opłacenia 
    %paymentAmount% - kwota płatności  / szablon "Prośba o płatność"
    %currency% - waluta
     
  • Sekcje (gotowe komponenty zawierające więcej informacji)
    %reservationBox% - dane rezerwacji (dane gościa, cennik, termin pobytu)
    %financialBox% - informacje rozliczeniowe (kwota rezerwacji, opłacona kwota, pozostało do zapłaty)
    %actionBox% - przyciski funkcyjne (podgląd rezerwacji, płatność, drukuj)
    %paymentInfoBox% - prośba o płatność z przyciskiem 
    %autocancelBox% - informacja o automatycznej anulacji 
    %roomsBox% - lista pokoi w rezerwacji
    %contactBox% - dane kontatkowe
     
  • Hotel
    %objectName% - nazwa obiektu
    %objectAddress% - adres obiektu
    %objectCity% - miasto 
    %objectZip% - kod pocztowy
    %objectPhone% - telefon
    %objectPhone2% - drugi telefon
    %objectEmail% - email
    %objectWww% - strona www
    %objectCheckIn% - godzina rozpoczęcia doby hotelowej
    %objectCheckOut% - godzina zakończenia doby hotelowej
    %objectCompanyName%- nazwa firmy 
    %objectCompanyAddress% - adres firmy
    %objectCompanyZip% - kod pocztowy firmy
    %objectCompanyCity% - miasto firmy
     
  • Gość
    %clientName% - imię
    %clientLastName% - nazwisko
    %clientAddress% - adres
    %clientCity% - miasto 
    %clientZip% - kod pocztowy
    %clientPhone% - telefon
    %clientEmail% - email
     
  • Dane pierwszego pokoju w rezerwacji
    %firstRoomName% - nazwa typu pokoju / standardu
    %firstRoomNumber% - kod / numer konkretnego pokoju 
    %firstRoomAdults% - liczba osób dorosłych
    %firstRoomChilds% - zmienna opisowa np. Dziecko 0-3 x 2, Dziecko 3-12 x1
    %firstRoomAddress% - adres typu pokoju / standardu
    %firstRoomInstructions% - dodatkowe instrukcje edytowalne na typie pokoju (np. jak trafić do apartamentu, jakim kodem otworzyć bramę itp.)
    %firstRoomExtrainfo% -  dodatkowe informacje edytowalne na typie pokoju 
    %firstRoomKeyCode% - kod zamka / depozytora pokoju 
     
  • Adresy url 
    %reservationUrl% - szczegóły rezerwacji
    %checkinUrl% - zameldowanie online
    %printUrl% - wydruk
    %paymentUrl% - płatność za rezerwację
    %reviewUrl% - wystawienie recenzji
    %informationBtn% - informator
    %rateUrl% - szczegóły oferty cenowej / pakietu
    %tripsUrl% - lista pobliskich wycieczek / atrakcji 
    %upsellingUrl% - link do dodatków Up-selling
    %findUrl% - krótki link do zarządzania rezerwacją
    %informationUrl% - przydatne informacje (Marketing - Informator)
    %instructionsUrl% - dodatkowe instrukcje
     
  • Gotowe przyciski 
    %reservationBtn% - podgląd rezerwacji
    %checkinBtn% - zameldowanie online
    %printBtn% - wydruk rezerwacji
    %paymentBtn% - płatność za rezerwację
    %reviewBtn% - wystawienie recenzji 
    %rateBtn% - szczegóły oferty cenowej / pakietu
    %tripsBtn% - lista pobliskich wycieczek / atrakcji
    %upsellingBtn% - przycisk do dodatków Up-selling 
    %informationBtn% - przydatne informacje (Marketing - Informator)
    %instructionsBtn% - dodatkowe instrukcje
     
  • Tagi w szablonie wysyłki kodów do zamków
    %keyCode% - kod do zamka
    %validFrom% - data ważności kodu (od)
    %validTill% - data ważności kodu (do)
    %roomNumber% - kod / numer pokoju
    %roomName% - nazwa pokoju
    %roomInstructions% - dodatkowe instrukcje ( edytowane w typach pokoi )
  • W szablonach wiadomości  "E-mail z fakturą". W domyślnej nazwie pozycji na fakturze można też stosować poniższe zmienne:

    %reservationNumber%
    %reservationAdddate%
    %reservationSource%
    %arrivalDate%
    %departureDate%

Częste zadawane pytania...

Czy mogę dodać własne tagi do wykorzystania w szablonach ?
Tak - można je zdefiniować w Konfiguracja > Ustawienia 

Jak wykorzystać tagi w szablonach ?
Udostępniamy pełną listę tagów podczas dodawania / edycji Autolettera i Szablonów wiadomości.
Wystarczy ustawić kursor w oknie edytora i kliknąć wybrany tag.



Jak zmienić domyślną wiadomość wysyłaną do Gościa po wykonaniu płatności ?
Konfiguracja > Komunikacja > Szablony wiadomości należy dodać nową pozycję.
Z pola "Typ" należy wybrać "Podziękowanie za płatność", aby załadować domyślny szablon.
Pozostaje wprowadzić i zapisać zmiany w szablonie.




Jak zaktualizować Autolettery, które mam obecnie ustawione ?
Na etapie edycji / zmiany wybranego Autolettera można skorzystać z gotowego szablonu.
Na przykład, aby zaktualizować treści "Podziękowania za pobyt" z dostępnych szablonów wybieramy "PL :: Podziękowanie za pobyt".
Treść wczytanego szablonu można dowolnie zmodyfikować a następnie zapisać zmiany.



 
onfo

Czy wiesz że :

Szablony wiadomości wysyłają się w momencie zaistnienia zdarzenia na rezerwacji. Oznacza to, że są ściśle przypisane do określonych statutów i eventów. Aby działały poprawnie należy wybrać zakładkę Konfiguracja> Komunikacja> Szablony wiadomości> Dodaj> Typ. Do wgranego typu dodać ewentualnie swoje treści i zapisać.