Jakie wymogi musi spełnić obiekt noclegowy ?
- Podstawowym warunkiem jest posiadanie firmowego profilu obiektu noclegowego w Google.
Aby zweryfikować czy obiekt posiada profil oraz znajduje się w wynikach Google - najprościej wyszukać go pod adresem: https://www.google.com/maps
- Google działa na rynku globalnym, więc do połączenia wymagane będą tłumaczenia pokoi oraz cenników.
- Ceny na kanale Google nie mogą się różnić od tych w Booking Engine (Google weryfikuje rozbieżności i potraktuje je jako błędy).
- Obiekt musi posiadać: odpowiednią kategorię hotelową na swojej wizytówce Google, wszystkie dane, długość i szerokość geograficzną dokładnie taką jak w Google musi mieć zapisaną w panelu Hotres w Konfiguracja> Edycja danych.
Konfiguracja kanału
W Menu> Channel Manager> Ustawienia> Kanały sprzedaży na kanale Google należy w konfiguracji wpisać ID obiektu z Hotres.
W przypadku, gdy obiekt nie umożliwia rozpoczęcia pobytu "na dzisiaj", należy również wpisać w pole Minimum advance liczbę dni minimalnego wyprzedzenia.
Po zapisaniu zmian pozostaje wysłać konfigurację (lista pokoi i cenników) do Google - klikając w przycisk
KONFIGURACJA - WYŚLIJ
Konfiguracja pokoi
Konfiguracja może być przeprowadzona tylko w trybie eksperta, ponieważ będziemy posługiwać się identyfikatorami z Hotres.
W kolejnych polach należy wpisać :
id obiektu = id obiektu w Hotres
id pokoju = id pokoju w Hotres
Konfiguracja jednostek sprzedaży
Konfiguracja może być przeprowadzona tylko w trybie eksperta, ponieważ będziemy posługiwać się identyfikatorami z Hotres.
W kolejnych polach należy wpisać :
id obiektu = id obiektu w Hotres
id pokoju = id pokoju w Hotres
cennik = id cennika w Hotres
max. osób = max. liczba osób pokoju w Hotres
Pozostaje więc przepisać ID pokoju i ID cennika z pierwszej kolumny.
Włączenie replikacji cen
Ceny w Google Hotel nie mogą różnić się od cen w Booking Engine (na stronie www obiektu).
W tym celu wszystkie cenniki należy powiązać w ustawieniach z Google - bez zmiany ceny!
Kopiowanie cen
Samo włączenie replikacji nie prześle cen do Google (nie działa wstecz, dopiero po wstawieniu cen w Ceny> Ustaw ceny).
Aby przesłać do Google aktualne ceny należy wykonać kopiowane cen z Hotres do Google (ChannelManager> Ustaw ceny> Kopiuj ceny).
Na koniec sugerujemy przeliczyć obłożenie tak, by aktualna dostępność również została przesłana do Google.
Częste problemy
Podczas wysłania konfiguracji otrzymuję błąd.
Oznacza to, że obiekt nie został poprawnie zgłoszony do Google.
Należy sprawdzić :
- dane adresowe w Hotres,
- lokalizację na mapie
- czy obiekt posiada profil firmowy w Google
Mimo poprawnej konfiguracji hotel nie wyświetla się w wynikach
Należy upewnić się, że ceny i dostępność została poprawnie przesłana z Hotres do Google.
Warto też sprawdzić restrykcje na przesłanych cenach, ponieważ minLOS (minimalna długość pobytu) wyklucza prezentację na liście wyników, jeżeli wyszukiwany termin jest krótszy.
Na przykład: na cenniku standardowym w lipcu minimalna długość pobytu to 4 noce. Gość wyszukując termin 12-14 (2 noce) lipiec nie zobaczy ceny z BookingEngine, ponieważ działa restrykcja minLOS.
Najprościej zweryfikować czy działa minLOS odnajdując swój hotel / obiekt na stronie
https://www.google.com/travel/hotels, gdzie Google podpowiada długość pobytu. Niestety na wynikach głównej wyszukwiarki taka podpowiedź nie jest wyświetlana).