Hotres po synchronizacji z Booking staje się "masterem", czyli programem wiodącym - to właśnie z Hotres Booking zaczytywać będzie dostępność pokoi oraz wprowadzane ceny.
Warunki rozpoczęcia synchronizacji ChannelManager Hotres z Booking.com:
1. Gdy wszystko jest przygotowane, należy w extranecie Booking wybrać przycisk Konto> Dostawca usług connectivity:
2. Następnie opcję "Wyszukaj" i wpisać Hotres:
i zaznaczyć obie opcje - rezerwacje oraz ceny i dostępność, potem "dalej":
3. Pojawi się umowa o świadczenie usług XML, którą należy zaakceptować:
4. Nasz dział IT otrzyma prośbę o potwierdzenie połączenia z danym obiektem hotelowym. Nie resetować połączenia!
1) W Hotres w zakładce Channel Manager> Ustawienia> Kanały sprzedaży> przycisk Ustawienia - wpisać ID obiektu z Booking oraz zaznaczyć wybrane opcje. Można go znaleźć:
2) W Channel Manager> Ustawienia> Kanały sprzedaży> przycisk Pokoje ('Tryb auto' użyć tylko wtedy, jeśli jest jedno konto, jedno ID w Booking) zmapować pokoje (przypisać sobie).
3) Należy też zdefiniować jednostki sprzedaży oraz przypisać je do kanału:
Channel Manager> Ustawienia> Jednostki sprzedaży> Generuj> wybrać pokoje i cenniki, które wystawiamy do Booking.
Następnie w Channel Manager> Ustawienia> Ustawienia> przycisk " Jednostki sprzedaży" - dokonać mapowania pokoi i cenników (jeśli mają to samo ID obiektu w Booking, skorzystać z 'Tryb auto').
4) Pobrać ewentualne rezerwacje z Booking:
Channel Manager> Ustawienia> Ustawienia> przycisk Get Reservations (jest to operacja jednorazowa!), sprawdzić koniecznie - czy są na zielono OK. Jeśli nie, należy sprawdzić powód.
Jeśli macie Państwo kilka kont w Booking i łączycie je w jedno konto w Hotres - za każdym razem przed pobraniem rezerwacji należy podmienić ID (na ID innego konta) w ChannelManager> Ustawienia> Ustawienia> Zapisz, a potem 'get reservations'. Nie pobiorą się blokady założone w Booking! Pobieranie rezerwacji możliwe jest tylko dla Booking.com.
5) Po potwierdzeniu synchronizacji na Bookingu z Channel Managerem z panelu Hotres trzeba wysłać właściwą dostępność pokoi: Pokoje> Przelicz obłożenie (do takiej daty do jakiej macie Państwo ceny na Booking lub do jakiej zamierzacie wprowadzić ceny w Channel Manager).
6) Wprowadzić ceny: Channel Manager> Ustaw ceny> Szybka zmiana/Kopiuj ceny/Edytuj w tabeli (wówczas będą widoczne w ChM i wyślą się do Booking).
Obiekty, które miały już konto na Booking.com i rezerwacje, a przystępują do Channel Manager Hotres mają możliwość pobrania rezerwacji z Booking. Jest to operacja JEDNORAZOWA, służąca ściągnięciu rezerwacji na terminy przyszłe i bieżące, które zapisane są w tamtych kanałach. Pozwoli to zaoszczędzić czas, i nie będzie już konieczności ręcznego wprowadzania rezerwacji sprzed synchronizacji.
W tym celu po zsynchronizowaniu pokoi i cenników należy wykonać następujące kroki:
1. W zakładce Channel Manager wejść w Ustawienia i w kolumnie Ustawienia wybrać przycisk „Get Reservations” .
2. Sprawdzić, czy wszystko się zgadza (Rezerwacje> Lista rezerwacji i Terminarz).
3. Kolejnym krokiem jest przeliczenie obłożenia (Pokoje> Przelicz obłożenie) !
W momencie połączenia z ChannelManager rezerwacje dokonane na terminy przyszłe należy nanieść w Hotres. Innymi słowy przyszłe zaplanowane pobyty z innych kanałów sprzedaży powinny znaleźć się w terminarzu.
Z Booking.com można pobrać rezerwacje (operacja jednorazowa!). Należy to zrobić wybierając przycisk „Pobierz rezerwacje”, następnie wszystko sprawdzić i dokonać przeliczenia obłożenia.