preloader

Połączenie z Booking

CHANNELMANAGER - USTAWIENIA

MAPOWANIE POKOI i CENNIKÓW

Proszę pamiętać, że Hotres po synchronizacji z Booking staje się masterem, czyli programem wiodącym- to z Hotres Booking zaczytywać będzie dostępność pokoi oraz wprowadzane ceny.

Warunki rozpoczęcia synchronizacji Channel Manager Hotres z Booking.com:

  • w pełni uzupełniony panel Hotres - Typy pokoi, Pokoje w obiekcie (struktura jak na Booking), ustawione Cenniki
  • przetłumaczone nazwy typów pokoi i cenników
  • wprowadzone kategorie wiekowe dzieci- takie same jak na Booking
  • naniesione na Terminarz wszystkie rezerwacje pochodzące spoza Booking oraz ewentualne blokady (Rezerwacje - Nowa rezerwacja lub Rezerwacje - Terminarz - Dodaj blokadę)
  • w Booking przed synchronizacją założone:
    > minimalne wyprzedzenie rezerwacji (jeśli obiekt wymaga)
    > zasady działalności obiektu (zwrotna/bezzwrotna)
    > przedziały wiekowe dzieci takie same jak na Hotres
  • w Booking muszą być usunięte:
    - czerwone blokady na terminarzu
    - manualne ustawianie cenników
    - rezerwacje spoza Booking sztucznie naniesione na kalendarz
    - ręcznie ustawiana dostępność pokoi

Gdy to wszystko jest przygotowane należy w extranecie Booking wybrać przycisk Konto - Dostawca usług connectivity:


 

Następnie opcję "Wyszukaj":



Wpisać "Hotres" :



i zaznaczyć obie opcje - rezerwacje oraz ceny i dostępność:


Klikamy "Dalej":


Pojawi się umowa o świadczenie usług XML, którą należy zaakceptować:


 

Nasz dział IT otrzyma prośbę o potwierdzenie połączenia z danym obiektem hotelowym.

W tym czasie kolejne kroki w Hotres:

1) W Hotres w zakładce Channel Manager - Ustawienia - przycisk Ustawienia - wpisać ID obiektu z Booking oraz zaznaczyć wybrane opcje
2) W Channel Manager - Ustawienia - przycisk Pokoje ('Tryb auto' jeśli mają jedno ID w Booking) zmapować pokoje (przypisać sobie)
3) Należy też zdefiniować jednostki sprzedaży oraz przypisać je do kanału:
Channel Manager - Jednostki sprzedaży - Generuj - wybrać pokoje i cenniki.
Następnie w Channel Manager - Ustawienia - przycisk " Jednostki sprzedaży" w środkowej kolumnie - dokonać mapowania pokoi i cenników (jeśli mają to samo ID obiektu skorzystać z 'Tryb auto').
4) Pobrać ewentualne rezerwacje z Booking: Channel Manager - Ustawienia - Ustawienia - Get reservations (jest to operacja jednorazowa!), sprawdzić koniecznie czy są na zielono OK. Jeśli nie, należy sprawdzić powód.
Jeśli macie Państwo kilka kont w Booking i łączycie je w jedno w Hotres za każdym razem przed pobraniem rezerwacji należy podmienić ID (na ID innego konta) w ChannelManager - Ustawienia - Ustawienia.
Nie pobiorą się blokady założone w Booking!
5) Po potwierdzeniu synchronizacji na Bookingu z Channel Managerem z panelu Hotres trzeba wysłać właściwą dostępność pokoi: ChannelManager - Przelicz obłożenie (do takiej daty do jakiej macie Państwo ceny na Booking lub zamierzacie wprowadzić ceny w Channel Manager).
6) wprowadzić ceny: Channel Manager - Dostępność/Ceny - Szybka zmiana (wówczas będą widoczne w ChM i wyślą się do Booking).



Po połączeniu Channel Manger Hotres z Booking:
  • nie wolno anulować w Hotres rezerwacji z Booking (anulują się automatycznie po otrzymaniu takiej informacji z Booking)
  • należy samodzielnie aktualizować wysyłkę dostępności pokoi na dalsze zakresy dat
  • należy analizować wszelkie powiadomienia o błędach i stosować się do wskazówek w nich zawartych
  • należy wprowadzać aktualne ceny i ograniczenia
  • dostępność i ceny na Bookingu muszą iść w parze.
  • Booking nie przyjmuje rezerwacji dłuższych niż 30 dni!
 

 

POBIERANIE REZERWACJI (MOŻLIWE DLA BOOKING.COM)

Obiekty, które miały już konto na Booking.com i rezerwacje, a przystępują do Channel Manager Hotres mają możliwość pobrania rezerwacji z Booking.

Jest to operacja JEDNORAZOWA, służąca ściągnięciu rezerwacji na terminy przyszłe i bieżące, które zapisane są w tamtych kanałach. Pozwoli to zaoszczędzić czas, i nie będzie już konieczności ręcznego wprowadzania rezerwacji sprzed synchronizacji.

W tym celu po zsynchronizowaniu pokoi i cenników należy wykonać następujące kroki:

1. W zakładce Channel Manager wejść w Ustawienia i w kolumnie Ustawienia wybrać przycisk „Get reservations”  .

2. Sprawdzić, czy wszystko się zgadza (Rezerwacje - Lista rezerwacji i Terminarz).

3. Kolejnym krokiem jest włączenie połączenia na Booking.com i przeliczenie obłożenia (ChannelManager - Przelicz obłożenie) !

 

WAŻNE !

W momencie połączenia z Channel Manager rezerwacje dokonane na terminy przyszłe należy zablokować w HOTRES. Innymi słowy przyszłe zaplanowane pobyty w kanałach sprzedaży powinny znaleźć się w HOTRES.

Z Booking.com można pobrać rezerwacje (operacja jednorazowa!). Należy to zrobić wybierając przycisk „Pobierz rezerwacje”, następnie wszystko sprawdzić i dokonać przeliczenia obłożenia.